DVD Recensie: Chicago P.D. seizoen 7

Chicago P.D. seizoen 7

Chicago P.D. vormde de eerste serie in de Chicago- franchise die Dick Wolf (de man achter Law & Order) bedacht. En dat is een succes gebleken! Wij nemen de DVD van Chicago P.D. seizoen 7 onder de loep.

Chicago P.D. seizoen 7 begint meteen sterk. Na de moord op Kelton is Voight de hoofdverdachte. En er is veel indirect bewijs. Maar het team gaat op onderzoek uit maar Voight eist het zelf af te handelen. Ondertussen komt Ruzek op borgtocht vrij uit de gevangenis. En later onthult Voight dat Dawson naar een afkickcentrum is gegaan. De vierde aflevering is een bijzonder leuke. Hierin racen ze tegen de klok terwijl meer mensen besmet raken door de dodelijke vleesetende bacterie. Dit zorgt voor paniek in de stad Chicago. Deze aflevering vormt een crossover met zowel Chicago Fire als Chicago Med. Voor de fans van alle series zijn dit de leukste afleveringen. Maar voor wie niet bekend is met de andere series vormen deze afleveringen een manier om te kijken of de andere series je ook aanspreken. Ook deze crossover is weer zeer geslaagd en spannend.

Chicago P.D. seizoen 7

Chicago P.D. is een ensemble serie met als gezicht Jason Berghe, die Voight sinds het begin van de serie al speelt. Het ensemble is dit keer wel anders. Jon Seda, die toch het andere gezicht van de serie was, verliet de serie. Maar het team is met Lisseth Chavez een lid rijker. Zij speelt de stoere Vanessa Rojas. Mocht ze je bekend voorkomen: ze was eerder onder meer te zien in The OA.

In vergelijking met de andere Chicago series, is Chicago P.D. het meest zoals de Law & Order– franchise. Niet gek gezien het ook bij Law & Order draait om politie en de zaken die op hun pad komen. Mocht je houden van Law & Order SVU is dit dan ook een leuke om te gaan kijken. In het verleden waren er ook crossovers tussen P.D. en SVU. Die waren vreselijk spannend maar zitten er op dit seizoen niet bij. Hopelijk worden die bij een volgend seizoen weer toegevoegd.

Chicago P.D. seizoen 7

Het fijne van de DVD is dat je alle afleveringen achter elkaar kunt kijken. De serie heeft een hoog binge-gehalte: als je eenmaal begint, wil je er nog eentje en dan nog eentje. Voor je het weet zit je op de helft van het seizoen. Enige nadeel is dat er nagenoeg geen extra’s op zitten. De DVD bevat alleen de crossover afleveringen van de andere Chicago- series. Leuk natuurlijk, maar verder staat er niks op. Zeker een blik achter de schermen van de crossover aflevering en interviews met de cast over de nieuwe samenstelling van het team waren welkom geweest voor de fans.

Chicago P.D. seizoen 7

Wie na het kijken van de serie zin heeft in meer afleveringen: ondanks corona komt er binnenkort een nieuw seizoen aan. Dit is alleen wel helaas met minder afleveringen. Maar het seizoen erop is ook al aangekondigd en dit zal waarschijnlijk wel het gewone aantal afleveringen bevatten. We kunnen dus weer even vooruit!

Chicago P.D. seizoen 7 is nu verkrijgbaar op DVD!

Beeld: NBC