Blu-ray recensie: de miniserie The Undoing

miniserie The Undoing

Ben jij ook zo een fan van Big Little Lies? Dan is de miniserie The Undoing een echte aanrader. Het is van dezelfde producent en heeft Nicole Kidman in de hoofdrol. Wij namen de blu-ray van deze miniserie onder de loep.

SPOILER ALERT

In de eerste aflevering maken we kennis met Grace en Jonathan Fraser. Zij vormen een gelukkig koppel die samen met hun zoontje Henry in Manhattan wonen in een prachtig appartement. Maar dan komt Grace in contact met Elena, een moeder met een zoontje op dezelfde dure privéschool als Henry. Er is iets met Elena, Grace kan er alleen haar vinger niet opleggen. De manier waarop Elena kijkt en doet, tegen haar praat. Alles brengt Grace uit balans. En dan wordt Elena dood aangetroffen. En valt de verdenking al snel op Jonathan.

miniserie The Undoing

Tijdens het politieonderzoek komt Grace erachter dat veel van haar perfecte leven, eigenlijk niet klopt. Zo komt ze achter geheimen van Jonathan waardoor haar leven op losse schroeven komt te staan. Maar zou hij echt in staat kunnen zijn om iemand te vermoorden? Grace kan niet geloven dat ze zoveel jaar met een sociopaat kan hebben geleefd zonder het te merken. Helemaal omdat Grace zelf als relatietherapeut werkt. En er zijn ook meer verdachten. Zo doet de man van Elena ook uiterst vreemd. En motieven blijkt hij ook genoeg te hebben.

miniserie The Undoing

The Undoing is een serie die meteen weet te boeien. De eerste aflevering vormt een geweldige introductie van de verschillende personages en bouwt de spanning geleidelijk op. Elke aflevering eindigt met een cliffhanger, waardoor je meteen de volgende aflevering moet kijken om te weten hoe het verder gaat. Nicole Kidman en Hugh Grant zijn in topvorm als Grace en Jonathan. Maar ook de rest van de cast is van het hoogste niveau. Zo speelt Donald Sutherland de vader van Grace. Een man die zwemt in het geld maar nu merkt dat er iets in het leven van zijn dochter gaande is, dat hij niet met geld kan oplossen. En Noah Jupe liet in Honey Boy al zien een geweldige jonge acteur te zijn en zet dat in The Undoing als Henry voort.

miniserie The Undoing

Het leuke is dat je als kijker ook telkens op het verkeerde been wordt gezet. De ene keer lijkt het alsof Jonathan in het nauw komt maar zijn verklaring doet je vervolgens iemand anders als schuldige zien. Je wordt echt aan het denken gezet. Naast het verhaal en acteerwerk is de aankleding zo mooi en weelderig, dat dit een reden op zich vormt om de serie te kijken. En dan hebben we het nog niet gehad over de kostuums van Kidman die de ene na de andere fantastische outfit aan heeft.

Natuurlijk zullen er veel vergelijkingen zijn met Big Little Lies. En die zijn terecht. Er werken veel dezelfde namen aan mee, zijn beiden gebaseerd op een boek en gaan over een moord in hogere kringen. Toch is The Undoing zeker geen slap aftreksel of kopie. The Undoing is een op zichzelf staande topserie en mag nu al gezien worden een van de beste series van dit jaar.

The Undoing is nu verkrijgbaar op DVD en Bluray.
Beeld: HBO