MyLum recensie: The Sandhamn Murders seizoen 4

vierde seizoen van The Sandhamn Murders

De romans van Viveca Sten komen weer tot leven in The Sandhamn Murders seizoen 4! Dit seizoen brengt Nora een nieuwe side-kick en love interest: de ambitieuze rechercheur Alexander. Wij namen deze Lumière Series serie onder de loep.

Dit vierde seizoen bevat vier gloednieuwe afleveringen: Blue Lies, The Twins, The Promise en Vicky. In Blue Lies vallen er doden op studentenfeesten door een nieuwe drug. De politie arresteert een jonge dealer en een koper. De koper, Alexander, blijkt een nieuwe, ambitieuze rechercheur te zijn. Nora wordt als officier van justitie bij de zaak gehaald. Nora helpt hem maar Alexander kan al snel iets terug doen wanneer vervolgens Nora’s dochter Anna verdwijnt.

The Sandhamn Murders seizoen 4

Ondanks dat je bij The Sandhamn Murders weet dat het vast wel goed af zal lopen, zorgt deze aflevering voor behoorlijke zenuwen. Je wordt meteen in het verhaal gezogen en zit tot het einde op het puntje van je stoel. De tweede aflevering The Twins gaat over familieperikelen en een zoon met gokschulden. Deze is iets minder spannend, maar leuk omdat je de samenwerking tussen Nora en Alexander intenser ziet worden.

In de derde aflevering The Promise gaat het verhaal over het lijk van een jonge vrouw die in de netten van een visser wordt gevonden. En dan blijkt Alexander haar te kennen. In deze aflevering is de omgeving mooi in beeld gebracht. Het eiland Sandhamm is echt een lucht voor het oog. Je zou bijna meteen een vakantie hierheen willen boeken, zo idyllisch ziet het eruit! De vierde aflevering is ook de laatste van het seizoen. In deze met als titel Vicky nodigt Carl-Johan (de ex man van Nora) iedereen uit voor een groot feest. Maar dan wordt Carl-Johan vermoord. De ontwikkelingen in deze aflevering zijn ontzettend spannend en bevatten wat onverwachte wendingen.

The Sandhamn Murders seizoen 4

The Sandhamn Murders seizoen 4 is weer van hetzelfde niveau als de vorige seizoenen. De cast is sterk en de komst van Nicolai Cleve Broch als Alexander is een aanwinst voor de serie. Net als bij de vorige seizoenen vormt het landschap een personage op zich. Het vormt een perfecte mix tussen populaire Zweedse misdaadverhalen en de prachtige natuur van de Stockholmse archipel. Dit seizoen smaakte direct naar meer. Hopelijk hoeven we daar niet te lang op te wachten!

The Sandhamn Murders seizoen 4 is nu verkrijgbaar via Lumière Series.

Geschreven door: Gaby vd Veen