DVD recensie: Young Sheldon seizoen 2

Young Sheldon seizoen 2

The Big Bang Theory is helaas ten einde gekomen, maar voor fans is er wel een spin-off gekomen namelijk de serie Young Sheldon. Wij namen het tweede seizoen van deze komedie onder de loep!

In Young Sheldon zien we (zoals de titel al een klein beetje verklapte) Sheldon Cooper op negenjarige leeftijd. Hij woont met zijn gezin in Oost-Texas en gaat al naar de middelbare school. Sheldon is hoogbegaafd, atheïst en autistisch en het is daarom best moeilijk voor hem. Op school overheerst sport, thuis is zijn moeder erg gelovig en sociale situaties worden er niet makkelijker op vanwege zijn autisme en zijn slimheid.

Het personage Sheldon is natuurlijk bekend en geliefd geworden door de vertolking van acteur Jim Parsons. En hij is ook in dit seizoen weer te horen als voice-over, wat voor de fans zorgt voor een leuke link met The Big Bang Theory. Iain Armitage vormt als de jonge Sheldon het stralende middelpunt van de serie. In seizoen 2 zien we hoe hij de koelkast uit elkaar schroeft omdat hij een zoemgeluid hoort en komt hij in Paige zijn match tegen. Het feit dat Paige iets jonger en iets slimmer is dan Sheldon zorgt voor jaloezie. Een leuke aflevering is er eentje waar Sheldon voor een pxyhologie opdracht op school de dynamiek van zijn eigen familie tijdens de Thanksgiving viering observeert. In een andere aflevering komt Sheldon erachter dat zijn brood anders smaakt en begint hij een campagne om bakkerijen strikte kwaliteitseisen te doen opleggen. Naast de belevenissen van Sheldon volgen we ook weer zijn oudere broer Georgie.

Young Sheldon

Het mooiste moment van de serie komt helemaal aan het einde van het seizoen. In de finale vraagt Sheldon zich af of hij ooit vrienden zal krijgen. Hier zien we een montage van wat zijn latere vrienden en echtgenote op dat moment doen. Het is een moment dat emotie oproept. Niet alleen is het leuk gedaan maar het heeft ook iets verdrietigs; alle vrienden zullen eerst een hoop eenzaamheid moeten doorstaan voordat ze elkaar leren kennen.

Het eerste seizoen kreeg de serie vooral aandacht omdat men benieuwd was hoe de spin-off zou worden. Maar met het tweede seizoen laat het zien prima op eigen benen te kunnen staan. De links met The Big Bang Theory zijn subtiel gedaan. Hierdoor is de serie ook leuk voor mensen om te kijken, die niks met The Big Bang Theory hadden. Een echte aanrader voor fans en voor mensen die gewoonweg op zoek zijn naar een leuke komedie om te kijken.

Young Sheldon seizoen 2 is nu op DVD verkrijgbaar!