Blu-ray recensie: Supergirl seizoen 4

Supergirl

Met Supergirl kreeg de Arrowverse hun eerste vrouwelijke superheld. Inmiddels is seizoen 4 op Blu-ray verschenen dus tijd voor Alles over Series om deze onder de loep te nemen!

Supergirl vertelt de avonturen van de nicht van Superman. Toen Kara nog jong was, was haar planeet Krypton stervende. Ze werd naar de aarde gestuurd om haar neef te redden. Maar haar capsule raakte van de koers. En toen ze op de Aarde kwam was haar neef al opgegroeid en… Superman geworden. En dus verborg zij haar krachten tot een ongeluk haar ertoe dwong haar ware ik te tonen aan de wereld.

Voor de meeste mensen is Kara slechts een assistent bij CATCO Worldwide Media. Maar in het geheim werkt ze met haar stiefzus voor het DEO om National City te beschermen tegen buitenaards leven en iedereen die kwade bedoelingen heeft.

Supergirl

Supergirl krijgt in seizoen 4 te maken met haar grootste uitdaging ooit: door National City verspreidt zich een golf van afkeer van alles wat buitenaards is, aangewakkerd door Agent Liberty. Kara Danvers neemt de nieuwe onderzoeksjournaliste Nia Nal onder haar hoede bij CatCo Worldwide Media en samen proberen ze te achterhalen welke problemen de saamhorigheid in de stad ondermijnen. Intussen moet ze als Supergirl de strijd aangaan met alle schurken die hun kans schoon zien in deze tijden van verdeeldheid. Hoe kan Supergirl de mensen weer samenbrengen als zij, zelf een alien, precies is waarvoor ze zo bang zijn?

Het eerste seizoen van Supergirl werd met veel fanfare gelanceerd. Maar na het eerste seizoen kelderden de kijkcijfers. Maar met het vierde seizoen weet de serie te laten zien waarom het zoveel potentie heeft. OK, het kwam dus erg langzaam op gang! Maar waar in de vorige seizoenen de vijanden allemaal veel te makkelijk waren om mee af te rekenen, komt er in dit seizoen eindelijk de spanning die ervoor zorgt dat Supergirl kan laten zien wat zij in huis heeft.

Een leuke verassing vormt de invulling van de rol van Lex Luthor. Deze wordt gespeeld door Two and a Half Men ster Jon Cryer. Veel fans waren vooraf sceptisch over deze keuze maar hij weet het heel goed in te vullen.

Supergirl

Qua extra’s bevat de Blu-ray de bekende verwijderde scènes, bloopers en het Comic – Con panel. Altijd leuk natuurlijk maar ze zijn zo bekeken. Qua lange featurettes bevat het Villains: Modes of Persuasion en Inside the Crossover: Elseworlds.

Net als voorgaande seizoenen is Supergirl wat lichtere kost dan andere superheldenseries. Het bevatte altijd al een aardig verhaal en goede invulling van Melissa Benoist in de titelrol. Maar Supergirl seizoen 4 is dus een stuk beter en spannender dan de vorige. De serie maakt hiermee eindelijk zijn potentie waar. Kom dus maar op met die volgende seizoenen!