DVD recensie NCIS: Los Angeles seizoen 10

NCIS: Los Angeles seizoen 10

NCIS: Los Angeles was de eerste spin-off van de succesvolle serie NCIS en bleek een gouden zet. De serie over het NCIS LA Special Projects Team is ontzettend populair en alweer toe aan een elfde seizoen. Seizoen 10 is binnenkort bij ons op tv te zien en… is sinds kort ook op DVD verkrijgbaar. Wel zo fijn toch om alle afleveringen achter elkaar te kunnen kijken! Wij namen de DVD van NCIS: Los Angeles seizoen 10 onder de loep voor deze recensie.

Het vorige seizoen van NCIS: Los Angeles eindigde met een cliffhanger. In de eerste aflevering gaan we verder waar we gebleven waren. Het team is zwaar gewond geraakt nadat een raket hun voertuig heeft geraakt. Hun communicatie is afgesneden en ze zijn bang dat het kartel terugkomt en de klus afmaakt. Terwijl Callen, Sam, Kensi en een bewusteloze Deeks een veilige plek zoeken, proberen Mosely en admiraal Hollace Kilbride om hen te helpen vanuit de VS. Uiteraard weten ze dit tot een goed einde te brengen en staat daarna het volgende avontuur weer op de agenda. Maar het kartel duikt later wel weer op. Alleen heeft deze het nu voorzien op Mosley en haar zoon.

NCIS: Los Angeles seizoen 10

In NCIS: Los Angeles seizoen 10 zien we hoe de huwelijksdag van Kensi Blye en Marty Deeks (of ‘Densi’ voor de fans) de achtergrond vormt voor veel spannende ontwikkelingen. Verder komen we ook meer te weten over de verdwijning van Hetty. De manier waarop dit aan bod komt is een beetje zwak. Maar dat wordt goedgemaakt door andere sterkere verhaallijnen, waaronder een spannende cross-over met het JAG-team.

NCIS: Los Angeles seizoen 10

Van de extra’s is Hang Ten: A Look at Season 10 of NCIS: Los Angeles het leukst. Hierin zie je meerdere interviews met castleden. Admiring Our Heroes is ook leuk, waarin de castleden vertellen wat zij bewonderenswaardig vinden aan de personages in de serie. De Deleted and Extended Scenes voegen weinig toe en From This Day Forward over de bruiloft van Deeks en Kensi is wel erg kort. The Revolving Door maakt dat wel weer goed. Daarin gaan cast en crew in op hoe vertrouwde gezichten verdwijnen en weer opduiken (iets dat natuurlijk vaak gebeurd in deze serie).

NCIS: Los Angeles seizoen 10

Het leuke van NCIS: Los Angeles is dat niet elke aflevering een afgeronde verhaallijn brengt. Sommige verhalen ontvouwen zich over de loop van de afleveringen. Dat maakt het juist leuk om deze serie te bingen. Soms moet je de manier waarop het plot zich ontvouwt met een korreltje zout nemen en er zitten ook vaak herhalingen in, maar dat hoort er een beetje bij. De vette actie en geweldige chemie van de acteurs maakt dat ruimschoots goed. NCIS: Los Angeles seizoen 10 doet niet onder voor de voorgaande (eveneens sterke) seizoenen. En de finale smaakt absoluut naar meer. Het einde van deze spinoff is dus nog lang niet in zicht!

NCIS: Los Angeles seizoen 10 is nu verkrijgbaar op DVD.