DVD recensie NCIS seizoen 16

NCIS seizoen 16

NCIS is een serie waarin je weet wat je kan verwachten: spannende zaken en leuke acteurs. Wij namen de DVD van NCIS seizoen 16 onder de loep.

Het 16e seizoen van NCIS begint een maand nadat directeur Vance (Rocky Carroll) werd ontvoerd door een terrorist die jaren geleden Special Agent Sloane in Afghanistan martelde. Terwijl Special Agent Gibbs (Mark Harmon) de rol van waarnemend directeur opneemt bij afwezigheid van Vance, zoekt het team naar hun vermiste leider.

Het team van NCIS heeft over de loop van de jaren mensen zien komen en gaan. Een leuke aanvulling vormt Maria Bello als Special Agent Sloane. Zij werd vorig seizoen geïntroduceerd en past goed in het team. Een ander nieuw gezicht in seizoen 16 vormt Diona Reasover als Katie Hines. Zij werd vorig seizoen al geïntroduceerd maar neemt nu een prominente plek in binnen het ensemble.

NCIS seizoen 16

Een van de hoogtepunten van dit seizoen vormt de aflevering She. Hierin vindt het team een ondervoed en verward meisje. Zij is weggelopen nadat ze haar hele leven opgesloten heeft gezeten. Maar dan krijgt de zaak ineens een persoonlijk tintje. Dit meisje zou namelijk wel eens de dochter kunnen zijn van een rekruut van de marine die tien jaar geleden verdween. Deze aflevering laat zien waarom deze serie al 16 seizoenen lang zo populair is. Je zit hiervoor op het puntje van je stoel.

NCIS seizoen 16

Natuurlijk kan niet elke aflevering zo zijn, maar dit seizoen is zoals altijd constant qua goede verhaallijnen met een paar afleveringen die echt indruk maken. Ook de finale is weer superspannend en smaakt meteen naar meer. Het fijne van de seizoenen is de hoeveelheid afleveringen. En deze zijn prima te bingen. Het is gewoon heel erg ontspannend om naar te kijken, ondanks de spannende momenten. En voor de liefhebbers van de serie is de DVD goed gevuld qua extra’s. Best kept secrets bevat leuke interviews met de cast en crew. Verwacht geen grote geheimen die worden prijs gegeven, maar er zitten wel leuke weetjes bij voor de fans. Er is verder qua extra’ s een algemene blik op het hele seizoen en gesprekken met de cast en crew waarbij dieper wordt ingegaan op de serie. Welcome to the Team, Kasie Hinesis een opvallend leuke extra waarin Katie Hines vertelt over het versterken van het team van de Naval Criminal Investigative Service.

Na 16 seizoenen is de rek dus lang niet uit deze serie. Sterker nog: het smaakt alleen maar naar meer.

NCIS seizoen 16 is nu verkrijgbaar op DVD!