Blu-ray recensie Suits seizoen 9

Suits seizoen 9

Met Suits seizoen 9 komt de advocatenserie definitief ten einde. De vraag is natuurlijk of ze de verhaallijnen dan op bevredigde wijze zouden weten af te wikkelen. Wij namen de Blu-ray van Suits seizoen 9 daarom onder de loep!

De laatste seizoenen verlieten steeds meer van de vaste cast de serie. Dat begon bij Meghan Markle (die Rachel Zane speelde in de serie), toen zij  aankondigde in het huwelijksbootje te stappen met de Britse prins Harry. Seizoen 7 was voor haar hierdoor het laatste seizoen. In de serie trouwde ze met Mike Ross en vertrokken zij samen uit New York naar Seattle. Niet gek dus dat Patrick J. Adams ook de serie verliet, aangezien hij de rol van Mike Ross speelde. Ook Gina Torres vertrok, die Jessica Pearson speelde. Gelukkig zijn hoofdrolspelers Gabriel Machts, Rick Hoffman en Sarah Rafferty wel gewoon te zien in Suits seizoen 9 als Harvey Specter, Louis Litt en Donna Paulsen.

Suits begon als advocatenserie met de nadruk op de rechtbank. Maar na het vertrek van zoveel acteurs veranderde de serie behoorlijk. In seizoen 8 werd het steeds soapiger qua verhaallijnen. Dat was niet verkeerd, eigenlijk leek het wel een natuurlijke evolutie voor de serie. Met seizoen 9 wordt dit nog een tandje opgevoerd. Alles werkt toe naar een grand finale waarin alle verhaallijnen klaar zijn en met alle vijanden is afgerekend.

Een van de belangrijkste verhaallijnen van deze grand finale is dat Harvey en Donna elkaar hebben gevonden. Deze relatie is een fan favourite en met de ontwikkelingen tussen deze personages, wordt zeker een bevredigend einde gecreëerd voor de fans. Wat het helemaal leuk maakt voor de fans is dat Mike ook weer even te zien is. Rachel is echter niet van de partij, maar dat komt natuurlijk omdat Meghan Markle als vrouw van een prins (voorlopig) niet meer acteert. Hoewel een cameo van haar heel leuk zou zijn geweest, is het al top dat Mike wel even langs komt.

Suits seizoen 9

Op de Blu-ray staan helaas niet zoveel extra’s. Wel is er een montage van de serie, bloopers en verwijderde scènes. Maar aangezien dit het laatste seizoen was, zou je daar wel iets meer verwachten. Bijvoorbeeld interviews met de acteurs over hun ervaringen over de loop van de jaren. Dat is een beetje een gemiste kans.

Suits seizoen 9 bevat minder afleveringen dan je gewend bent, maar dat is niet storend. Juist het mindere aantal zorgt ervoor dat de verhaallijnen om het af te sluiten niet langdradig gaan aanvoelen. De serie eindigt zo op waardige wijze voor de fans.