DVD recensie: Star Trek Discovery seizoen 2

Star Trek: Discovery seizoen 2

Star Trek is een fenomeen als serie en toen Star Trek: Enterprise in 2005 stopte, bleef er een enorm gat voor de fans. OK af en toe gevuld met een (goede) film maar uiteraard was er behoefte aan een serie. Met Star Trek: Discovery kwam er een serie die door velen werd geprezen en een hoog binge-gehalte had. Maar het legde meteen een hoge lat voor het tweede seizoen. Lees hier onze DVD recensie van Star Trek: Discovery seizoen 2.

De serie speelt zich af voor de eerste reeks en wijkt behoorlijk af van de standaard Star Trek formule. De hoofdpersoon is geen kapitein maar een officier genaamd Michael Burnham. Zij wil graag kapitein worden maar moet daarvoor nog het nodige leren. In seizoen 1 ontdekt ze bij toeval een vreemd ruimtevaartuig en gaat ze op onderzoek uit. Het bleek een oud Klingonschip te zijn. Al snel volgt er een oorlog tussen de bemanning en de Klingons. Michael wordt daarna opgenomen door de USS Discovery. Met de nieuwe bemanning gaat ze op onderzoek uit door het universum.

Star Trek: Discovery seizoen 2

Het leuke aan het tweede seizoen is dat je nog steeds met Michael meekijkt, maar dat je nu ook de andere bemanningsleden beter leert kennen. Er zijn tal van interessante personages en dat maakt het leuk om te ontdekken. Het is zonde om teveel te verklappen maar het tweede seizoen voelt meteen spannender. Er zijn ook weer veranderingen die laten zien dat de makers niet bang zijn om de Star Trek franchise te vernieuwen. Maar tegelijkertijd blijft de serie aansluiten op de bestaande series. Een mooie balans van oud en nieuw dus, waardoor dit fris blijft om naar te kijken.

Star Trek: Discovery seizoen 2

Wat ook leuk is aan deze nieuwe reeks, is dat het ook voor nieuwe fans mogelijk is om te kijken zonder alles te hoeven weten over dit universum en hoe het allemaal zit. Veel jonge kijkers zullen Star Trek vooral kennen van de films en deze serie is heel toegankelijk voor beginnende Trekkies!

Daarnaast is er goed nagedacht over het medium waar veel mensen de serie op zullen kijken namelijk Netflix. Er is geen wekelijks verhaal met een begin en een eind, maar een doorlopend verhaal met allemaal lagen. Daarom is het ook zeer verslavend om door te kijken want je wil meteen weten hoe het verder gaat. Seizoen 2 steekt nog beter in elkaar qua verhaal en ook de relaties tussen personages is beter uitgediept. De lat lag al hoog, maar deze serie stelt dus zeker niet teleur in het nieuwe seizoen.

Star Trek: Discovery seizoen 2 is nu verkrijgbaar op DVD en bluray!

Beeld: Netflix