DVD Recensie: Hawaii Five-O seizoen 9

Hawaii Five-O seizoen 9

Hawaii Five-O verloor een paar jaar terug een paar vertrouwde gezichten, maar het team heeft zich inmiddels uitgebreid. Wij namen de DVD van Hawaii Five-O seizoen 9 onder de loep!

Hoofdofficier Steve McGarrett leidt ook in dit nieuwe seizoen een elite team van misdaadbestrijders dat de moeilijkste moordzaken van het eiland oplost. In de eerste aflevering beginnen we meteen goed. Five-0 onderzoekt hierin de moord op een van McGarretts CIA-vrienden en vermoedt dat er mogelijk een mol binnen de CIA zit. In de afleveringen daarna zien we ze onder meer een cybercrimineel te pakken nemen, een seriemoordenaar opsporen terwijl de teamleden privé ook te maken krijgen met spanningen en familieperikelen. All in a day’s work!

Hawaii Five-O seizoen 9

Bijzonder aan dit seizoen vormt de 200e aflevering. Die valt in aflevering 7 van dit seizoen met als titel Pua A’e La Ka Uwahi O Ka Moe (wat The Smoke Seen in the Dream Now Rises betekent). Dit is een bijzondere aflevering die losstaat van de rest van het seizoen. We gaan hiervoor terug in de tijd naar 1941 wat natuurlijk al leuk is qua sfeer en aankleding. De acteurs spelen erin andere rollen dan hun gewoonlijke en verder zit deze aflevering vol bekende gastrolletjes. Zangeres Gladys Knight en Louis Gossett Jr komen bijvoorbeeld voorbij.

Hawaii Five-O seizoen 9

Behalve dit verrassend leuke uitstapje blijft de serie qua formule hetzelfde als altijd. Het prachtige eiland vormt wederom een mooi decor en de snelle actiescènes maken deze serie net even anders dan de andere soortgelijke crime shows als NCIS. Gezien het flinke aantal afleveringen per seizoen blijft het knap dat het toch altijd weer fris blijft en niet in herhaling valt. Natuurlijk zitten er sommige ongeloofwaardige momenten in, of hele soapachtige stukjes. Maar dit zijn voor ook weer de momenten die leuk zijn voor de fans. En het hoort er natuurlijk een beetje bij in dit soort series.

De extraatjes op de DVD zijn dit keer best uitgebreid. Naast de gebruikelijke bloopers, vind je ook een featurette die gaat over de speciale Thanksgiving aflevering, een andere die meer vertelt over de gastrollen en andere bijzonderheden van het seizoen en eentje over de 200e aflevering. Verder zijn de eruit geknipte of verkorte scènes te zien.

In seizoen 8 versterkten een paar nieuwe gezichten het elite team van misdaadbestrijders. Dat was even wennen maar in seizoen 9 zijn ze al meer vertrouwd en blijkt dat de nieuwe mix van oud en nieuw goed werkt. Het is misschien niet meer de serie die het eerder was, het heeft wel groeipotentie en kan weer vooruit. Op naar het volgende seizoen!

Hawaii Five-O seizoen 9 is nu verkrijgbaar op DVD.