DVD recensie: de serie Legacies seizoen 2

serie Legacies

Legacies is een spin-off serie van The Vampire Diaries en The Originals. Het eerste seizoen ging erg in op de personages van deze nieuwe serie, maar zou het in het tweede seizoen de aandacht echt weten vast te houden. Wij namen de DVD van de serie Legacies seizoen 2 onder de loep!

Legacies speelt zich af op een kostschool voor bovennatuurlijke wezens. Deze speciale school heeft als naam The Salvatore School for the Young and Gifted. Hier leren we in seizoen 1 de 17-jarige Hope Mikaelson kennen. Hope stamt af van hele krachtige bloedlijnen. Zij is de dochter van Klaus Mikaelson die één van de eerste en sterkste vampieren is. Hij is een hybride wat betekent dat hij zowel vampier als weerwolf is. Haar moeder is Hayley Marshall en zij is een krachtige weerwolf. Op de school leren we naast Hope ook andere jongeren kennen zoals Lizzie en Josie Saltzman. Hun vader Alaric Saltzman runt de school. Verder volg je Landon Kirby, Milton Greasley en Rafael Waithe. Zij hebben ook allemaal een eigen verhaal waar je steeds meer over te weten komt.

Alle jongeren zijn er om te leren omgaan met hun krachten en impulsen. Alleen zo kunnen ze als nette heks, weerwolf of vampier opgroeien. De vraag is natuurlijk: gaan zij hun gave gebruiken als helden of schurken? Aan het einde van het eerste seizoen offerde Hope zichzelf op en werd zo uit iedereens geheugen gewist. In het tweede seizoen zien we hoe Hope met deze keuze worstelt. Ze terug naar de Salvatore Boarding School for the Young & Gifted maar niemand kan zich haar herinneren.

serie Legacies

Waar het eerste seizoen vooral bezig was een basis te leggen en een kennismaking vormde met alle nieuwe personages, gaat het tweede seizoen de diepte in. Personages worden meer uitgediept en het gaat meer om de wezens dan de relaties. Wel voelt de verhaallijn rond Landon te lang. Daar zit veel herhaling in. Maar behalve dat is seizoen 2 een heerlijk seizoen vol drama en spanning, dat lekker wegkijkt.

Voor de fans van The Vampire Diaries en The Originals is dit een must. Hope is immers de dochter van twee The Originals- personages en het is ook leuk voor de fans dat er af en toe cameo’s inzitten van die series. Het is qua wereld ook een stuk beter te volgen als je wat van de andere series gezien hebt. Ook zonder voorkennis kan je Legacies kijken, maar dan duurt het wel even voor je alles snapt.

serie Legacies

Het einde van seizoen 2 is een enorme cliffhanger. Normaal gesproken zou het seizoen uit 20 afleveringen bestaan maar vanwege corona was dat niet mogelijk en zijn er 16 afleveringen van gemaakt. Het voelt een beetje abrupt maar tegelijkertijd is het een geweldige afsluiting omdat je werkelijk niet kunt wachten om door te kijken. Na twee seizoenen Legacies lijkt de serie een stevige basis te hebben dankzij de goede verhaallijnen en acteurs. Kom dus maar op met seizoen 3!

De serie Legacies seizoen 2 is nu verkrijgbaar op DVD!