Blu-ray recensie: Mr. Robot seizoen 3

Mr. Robot

Een van de meest frisse en unieke nieuwe series van de afgelopen paar jaar is Mr. Robot. De eerste twee seizoenen waren spannend en meeslepend. Het tweede seizoen eindigde dan ook met een behoorlijke cliffhanger. Nu het derde seizoen is uitgebracht op DVD en Blu-ray konden we weer kijken hoe het verder ging.

De strijd tussen de hackers van fsociety en de corrupte eigenaren van het miljardenbedrijf E Corp gaat ook in seizoen 3 weer door. Het draait weer om de drugsverslaafde en schizofrene hacker Elliot. We krijgen in dit seizoen steeds meer over zijn achtergrond te weten. En naast deze verhaallijn zijn er ook een aantal subplots. Tyrell helpt bijvoorbeeld de Dark Army en Darlene wordt gevangen genomen door de FBI. En zoals altijd is het gissen wie nu de echte boef in het geheel is.

Mr. Robot

Een van de dingen die ervoor zorgt dat Mr. Robot anders is dan andere series is de casting van Rami Malek als Elliot. Momenteel krijgt hij veel lof voor zijn rol in Bohemian Rhapsody maar Mr. Robot- fans wisten allang wat voor geweldige en aparte acteur hij is. Hij weet de rol fantastisch neer te zetten waardoor je als kijker door zijn personage gefascineerd blijft.

De eerste twee seizoenen waren al steengoed en het derde seizoen gaat gewoon op dezelfde voet verder vol visuele flair, sterk spel van de acteurs en meeslepende verhaallijnen. Seizoen 3 van Mr. Robot zorgt er echt voor dat je vanaf de eerste aflevering weer op het puntje van je stoel zit. Het is wel een serie waar je de aandacht bij moet houden. Het is niet eentje die je in de achtergrond opzet terwijl je ook iets anders doet. Daarvoor is het allemaal veel te intens. Er zit ook veel tech jargon in verwerkt waardoor het voor de leken onder ons wat warrig kan overkomen waar ze het nou over hebben. Maar als je gewoon doorkijkt wordt het je dan uiteindelijk wel duidelijk wat er bedoeld werd. En je kan al dat technische over firewalls ook een beetje buiten beschouwing laten. Het maakt de serie niet minder toegankelijk of binge-baar.

Mr. Robot

De blu-ray bevat ook een paar fijne extra features, die fans van de serie vast leuk zullen vinden. Naast de gebruikelijke bloopers zijn er ook scenes te bekijken die uit de serie geknipt zijn en is er een extra over de visuele stijl van Mr. Robot. Een echte aanrader dus voor diegenen die de serie in de beste kwaliteit willen bingen.