Game recensie: Final Fantasy X en X-2 HD Remaster

Lange tijd was Final Fantasy het beste wat Japan te bieden had op RPG-gebied. Maar met de komst van de nieuwe consoles kwamen er wel nieuwe Final Fantasy spellen, maar deze stelden de fans ontzettend teleur met als dieptepunt Lightning Returns, waar we het maar beter niet over kunnen hebben. Om te zorgen dat de fans hun liefde en vertrouwen in de games weer terugkrijgen hebben de makers iets slims gedaan door Final Fantasy X en Final Fantasy X-2 te remasteren en deze aan te bieden voor de PS4. Je zou bijna vergeten hoe tof de spellen waren, maar met deze twee komt dat weer helemaal terug.

Het verhaal is voor de liefhebbers bekend; Tidus is een jonge blitzbalspeler die, alhoewel succesvol in de sport, nog steeds in de schaduw staat van zijn vader. Hij was namelijk de meest succesvolle blitzbalspeler ooit. Dit speelt zich af in Spira; een magische wereld die bedreigd wordt door Sin, een kwaadaardig wezen. Enkel de uitverkorene en getrainde summoners kunnen Sin bestrijden en weer een tijd van vrede aankondigen. Final Fantasy X-2 is het vervolg op deze game en deze is des te toffer, dankzij de personages waar je mee speelt. Dat zijn in dit deel namelijk drie meiden genaamd Yuna, Rikku en Paine. Dit spel is op meerdere vlakken voor meiden de leukere om te spelen. Het heeft een serieus verhaal, maar ziet er schitterend uit, een hoog campy gehalte vol met popliedjes en heeft een fijne gameplay.

Final Fantasy X en Final Fantasy X-2 zijn net zo verslavend als de games op de PS2 waren, alleen zien ze er werkelijk prachtig uit. Een goede move dus van de makers van de games. Hiermee weten ze de fans weer eran te herinneren waarom ze zo hielden van de reeks (en honderden uren in de games stakes) en ze weer hoop te geven voor de delen die eraan komen. Daarnaast zijn de games ook voorzien van geweldige extraatjes zoals er trophies, nieuwe filmpjes en een nieuwe missie. Deze zijn ontzettend leuk om te spelen en maken de Final Fantasy ervaring helemaal af.