DVD Recensie: Last Tango In Halifax – Seizoen 4 & 5

Last Tango In Halifax - Seizoen 4 & 5

Last Tango In Halifax – Seizoen 4 & 5 zijn nu samen op één box verschenen. Hierop vind je seizoen 4 welke bestaat uit de twee kerst specials en seizoen 5 met vier afleveringen. Lees hier onze recensie van Last Tango In Halifax – Seizoen 4 & 5.

We beginnen in seizoen 4 twee jaar na de gebeurtenissen van het derde seizoen. Caroline heeft nu een andere baan. Zij is nu schoolhoofd geworden en dat betekent een verhuizing naar een vervallen boerderij. Dat is nogal wennen nadat ze eerst in een mooi huis in Harrowgate woonden als gezin. Gillian voelt zich vreselijk schuldig over de dood van Eddie. Ze denkt zelfs dat hij haar vanuit het hiernamaals op komt zoeken. Daarom wil ze een séance houden om in contact te komen met Eddie en te zien of hij inderdaad bij haar en Robbie spookt.

Last Tango In Halifax - Seizoen 4 & 5

Celia heeft zich inmiddels op het acteren gestort via bij de plaatselijke toneelvereniging. Zij wil graag dat Alan met haar meedoet maar die ziet dat niet zitten. Daarom neemt Harry zijn plek in. In seizoen 5 zijn Alan en Celia zeven jaar getrouwd en lijken ze last te hebben van de Seven Year Itch. Celia is verbijsterd als Alan solliciteert naar een baan in een plaatselijke supermarkt. Het gaat gepaard met veel humor. Zo gaat hij met de bus naar zijn baantje, iets waar Celia al helemaal niet over te spreken is. Ook komt er een gast op bezoek die langer blijft dan ze dachten.

Het mooie van Last Tango in Halifax is de combinatie tussen sentiment en realisme. Ook in het vijfde seizoen weten ze weer de juiste balans te vinden. De serie heeft natuurlijk ook baat bij de fantastische cast. Zo spelen twee van de grootste Britse tv-actrices van dit moment er een rol in. Sarah Lancaster ken je onder meer uit haar geweldige tour de force in Happy Valley en Nicola Walker schittert momenteel ook in de serie Unforgotten. Mocht je deze series nog niet kennen, zijn dat ook echte aanraders. Het mooie van de personages in de serie is dat ze ook naar kunnen zijn en je als kijker kunnen irriteren maar dat je ze wel altijd begrijpt. Het zijn mensen met gebreken, net als we allemaal zijn, met goede en slechte kanten.

Het einde van de serie gaat gepaard met veel emotie maar het zou zonde zijn daar teveel over te zeggen. Het is een kort seizoen van 4 afleveringen dat meteen smaakt naar meer. Hopen dus dat er een seizoen 6 van deze serie gaat komen, zodat we weten hoe het verder gaat met Caroline, Gillian, Alan en Celia.

Last Tango In Halifax – Seizoen 4 & 5 is nu verkrijgbaar op DVD.