MyLum recensie: The Machinery

serie The Machinery

Ben je op zoek naar een nieuwe Scandinavische serie om te kijken? Lees dan hier over de actievolle en superspannende serie The Machinery, die zich afspeelt tussen Noorwegen en Zweden.

Na een ontmoeting bij het bouwbedrijf waarvoor hij werkt, wordt Olle Hultén (gespeeld door Kristoffer Joner) wakker in zijn auto. Hij is op de veerboot die tussen Sandefjord in Noorwegen en Strömstad in Zweden vaart. Naast hem ontdekt hij een zak met een miljoen kronen en een pistool. En hij zit onder het bloed. Olle weet niet meer wat er met hem is gebeurd, maar als de politie arriveert, slaat hij op de vlucht. Een ontzettend spannende achtervolging van de politie op de veerboot volgt en deze is niet zonder hindernissen.

Intussen laat hij zijn vrouw Josefin (een rol van Hanna Alström) weten dat hij het geld en het pistool aan de politie heeft gegeven. Maar eigenlijk verstopt hij deze in hun huis. Vervolgens gaat hij op zoek naar aanwijzingen om een ​​verklaring te vinden voor alles wat hem is overkomen. De politie heeft op dat moment hun handen vol aan een overvaller die een auto heeft gestolen en een beveiliger onder schot houdt. Dit vormt een heel spannend stuk in de serie, waarbij je op het puntje van je stoel zit om te zien wat er verder zal gebeuren.

Olle start een zoektocht naar wat er is gebeurd en waarom hij de zondebok moest worden. Hoe meer hij ontrafelt, hoe ingewikkelder de verhaallijnen worden. Dit gaat gepaard met veel spanning. De Noorse CID-detective Nina Berge is op haar beurt weer op zoek naar Olle om hem te arresteren. Maar als zij op Olle’s vader stuit, komt ze erachter dat er vroeger van alles is gebeurd.

serie The Machinery

The Machinery is een Scandinavische serie van de bovenste plank. Deze kan zich zeker meten aan andere succesvolle series binnen het genre. Het acteerwerk is over de hele linie fantastisch, het verhaal (geschreven door Peter Arrhenius, Niclas Ekström en Kjersti Ugelstad) zorgt van begin tot eind voor een spanning, waardoor je steeds door wil kijken om erachter de komen hoe alles zit.

Naast het acteerwerk en de spannende verhaallijnen, kan je als kijker ook genieten van mooie kustplaatsen als Sandefjord en Strömstad. Dat draagt ook bij aan de sfeer van deze serie. Een echte aanrader voor liefhebbers van het genre!

Geschreven door: Gaby vd Veen

De serie The Machinery is beschikbaar bij MyLum