Game recensie: Star Wars Battlefront

Waar veel schietspellen erg ingewikkeld worden gemaakt, waardoor je al snel afhaakt is Star wars Battlefront anders. Het wordt duidelijk uitgelegd wat je moet doen, je bouwt langzaam je game play op en kan daarna eindeloos online spelplezier beleven. Het begint allemaal met een paar trainingsmissies waarin je de besturing leert kennen. Hierna ga je als rebel of stormtrooper online verder aan de slag en kan het plezier werkelijk beginnen.

Je kan verder met ‘supremacy’ en ‘walker assault’. Hierbij speel je met 40 man tegelijk. In ‘supremacy’ moet je de heerser worden en verover je verschillende punten om de tegenstander terug te duwen. In ‘ walker assault’ valt het keizerrijk de rebellen aan met de AT-AT’s die je kent uit The Empire strikes Back. Om dat tegen te gaan, moet je aan de slag met luchtbombardementen en dat is uiterst spannend.

Maar niet alleen kom je voertuigen tegen die je kent uit de films. je kan ook af en toe een van de iconische personages spelen zoals Luke Skywalker, Han Solo, Boba Fett en Darth Vader. Deze zijn vaak sterker waardoor je deze kan gebruiken om vaart te maken en controlepunten te veroveren. Voor de fans van de films is het natuurlijk meteen een feest der herkenning.

De pluspunten aan Star wars Battlefront zijn teveel om op te noemen. Het is werkelijk een prachtig gemaakt spel, met veel verschillende kanten en zowel leuk als spel voor de gameliefhebber als voor de Star Wars fan. Het is dus zeker niet iets dat alleen geschikt is voor de Star Wars fans, verre van, het is leuk voor iedereen die houdt van het genre.

Star Wars Battlefront is nu verkrijgbaar voor de PC, Playstation 4 en Xbox One.