Recensie ‘Two and a Half Men’ seizoen 12

Two and a Half Men

De afgelopen 12 jaar hebben we kunnen genieten van de avonturen van de Two and a Half Men vrienden. Met het twaalfde seizoen kwam een einde aan de serie, dus de vraag is natuurlijk; hoe werden alle verhaallijnen afgesloten.

Het finaleseizoen begint meteen goed met iets, dat we niet zagen aankomen. De vrijgezelle miljardair Walden Schmidt (Ashton Kutcher) wordt getroffen door een lichte hartaanval, wanneer hij op weg is naar een Halloweenfeestje. Nu hij de dood in de ogen heeft gekeken, besluit hij zijn leven anders in te richten en wil hij vader worden. Hij komt erachter dat een kindje adopteren niet zo makkelijk is als je geen partner hebt. Daarom verzint hij er iets op. Hij besluit zijn beste vriend en huisgenoot Alan Harper (Jon Cryer) ten huwelijk te vragen.

Maar er komt natuurlijk een maatschappelijk werkster checken of de twee wel echt in love zijn en ze moeten deze zien te overtuigen dat ze toch echt een gelukkig stel zijn. Wat het moeilijk maakt, is dat ze ook meiden over de vloer hebben, die natuurlijk op tijd de deur uit moeten worden gezet om het adoptieproces niet in gevaar te brengen.

Op het moment dat dit deel ze gelukt is, krijgen ze de zorg over hun 6-jarige pleegkind Louis (Edan Alexander), en dat leidt weer tot hilarische situaties! Want de combinatie van getrouwd zijn, tegelijkertijd vrijgezel zijn en het vaderschap daar bovenop is natuurlijk een geweldig recept voor komedie. Er komt ook een oude bekende langs want de mannen krijgen een verrassingsbezoekje van Charlies weduwe, Rose (Melanie Lynskey). Zij komt met ongelofelijk nieuws, namelijk dat Charlie toch niet echt dood is.

Eerlijk is eerlijk, het is toch een behoorlijk andere wending die de makers voor seizoen 12 van Two and a Half Men hebben genomen met het plot, maar grappig is het zeker. De laatste aflevering is daarbij een waardig slot voor deze langlopende serie, waarbij de juiste combinatie van sentiment en komedie aanwezig is. Enige jammere zijn de weinige extra’s. Er zit wel een gag reel op de DVD, maar ietsje meer als afsluiter was leuk geweest. Voor de echte fans is er trouwens wel een boxset uitgekomen met alle 12 de seizoenen, dus wellicht dat ze de extra’s dan daarvoor bewaard hebben.