Gadget recensie: de Plantronics RIG 500HS headset

Plantronics RIG 500HS

Een van de must haves voor elke gamer, is een goede headset. Natuurlijk krijg je bij je PS4 een simpele variant, die ervoor zorgt dat je met het gamen kan beginnen. Maar na een tijdje zoek je iets met beter geluid en comfort! Wij probeerden de Plantronics RIG 500HS uit, een van de ultieme PS4- headsets, die nu verkrijgbaar is.

De Plantronics RIG 500HS is de eerste modulaire gaming headset, dat betekent dat het compleet is opgebouwd uit losse elementen. Waarom is dit belangrijk? Omdat je juist door al die individuele onderdelen, alles op je eigen gebruik en wensen kan afstemmen en personaliseren. Je moet het dus wel even zelf in elkaar zetten, maar kan dus ook delen eraf halen, zodat je een lichtere headset krijgt. Als je niet online gamed, hoef je bijvoorbeeld geen flip up microfoon erbij te hebben. Deze haal je er dan simpelweg af.

De headset belooft dus heel veel, maar hoe is die in het gebruik? Allereerst valt op hoe licht hij is. Niet gek, omdat het de lichtste over-ear gaming headset op de markt is, maar toch is het opvallend voor een headset die zoveel elementen bevat. De hoofdband is comfortabel en kan op hoofdformaat worden afgestemd en ook de oorkussens zijn zacht en blijven ook na een paar uur gamen nog even comfortabel aanvoelen. Deze kan je op drie verschillende standen zetten, waardoor de pasvorm nog beter is.

Met een adviesprijs van 59.99 is dit een headset met een uitstekende prijs- kwaliteitsverhouding. Wie op zoek is naar een goede zeer comfortabele headset met prima geluid, is met deze aan het goede adres.