DVD Recensie: Supernatural seizoen 14

Supernatural seizoen 14

Een langlopende favoriete serie van Alles over Series is Supernatural. In Amerika is het vijftiende en laatste seizoen alweer aangebroken. Bij ons is seizoen 14 net op DVD verschenen dus we hebben nog even te gaan. Lees hier onze DVD recensie van Supernatural seizoen 14.

Supernatural begon al die jaren geleden toen Dean aanklopte bij zijn broer Sam. Hun vader is niet thuis gekomen van een jacht en Deans heeft Sams hulp nodig om die te vinden. Ook gaan ze op zoek naar de moordenaar van hun moeder, die overleed toen ze zelf nog jong waren.

Supernatural seizoen 14

Elke aflevering kregen ze te maken met andere wezens. Echt van alles komt op je pad in Supernatural van monsters tot demonen tot engelen. De demonen en de engelen werden daarbij steeds belangrijker in het verhaal. De maker had als bedoeling dat seizoen 5 het laatste zou zijn. Maar zoals zo vaak met populaire series werd besloten dat het toch door zou gaan. En zo zijn we inmiddels dan in seizoen 14 beland van deze langst lopende Amerikaanse genreserie.

In seizoen 13 gebeurden een hoop nieuwe dingen, die de basis hebben gelegd voor het veertiende seizoen. De Winchester broers stuitten toen namelijk op een angstaanjagend alternatief universum. Dit was een apocalyptische wereld waarin zij nooit zijn geboren. De eindstrijd met Lucifer en de aartsengel Michael veranderde hun levens voorgoed. Michaël, in bezit van Deans lichaam, is in seizoen 14 aan het experimenten met verschillende wezens. En Sam probeert alles te regelen voor de mensen uit het alternatieve universum en tegelijkertijd zijn broer te redden.

Supernatural

Supernatural seizoen 14 bevat alles wat je van de serie mag verwachten: nieuwe bijzondere wezens, spanning en een nadruk op familiebanden en het belang van familie. Een van de afleveringen van seizoen 14 vormt de 300e aflevering van de serie. Een mijlpaal natuurlijk en eentje waar bij wordt stilgestaan in deze bijzondere aflevering al zullen we dit niet spoilen. Er zitten wat dingen in dit seizoen die wat minder zijn. Niet voor niets stopt de serie ermee, want het is na zoveel jaar natuurlijk moeilijk om de boel vers te houden. Maar in vergelijking met voorgaande seizoenen weet de serie zeker zijn niveau te behouden.

De extra’s op de DVD zijn ook erg vermakelijk. Het is leuk om eens iets meer dan de bekende bloopers te zien te krijgen. Er zitten een paar interessante featurettes op namelijk Supernatural Homecoming: Exploring Episode 300, The Winchester Mythology: The Choices We Make en Supernatural: 2018 Comic-Con Panel. Voor liefhebbers van de serie is Supernatural seizoen 14 dus een must om te kijken. Wie de serie leuk lijkt, kan echter wel beter aan het begin starten. Het is niet een serie waar je makkelijk instapt zonder voorkennis. Maar wel eentje waar je snel aan verslaafd raakt.

Beeld: The CW Network