PS4 Game recensie ‘Star Wars Jedi: Fallen Order’

Star Wars Jedi: Fallen Order

De afgelopen jaren zijn er wel wat Star Wars games uitgekomen, maar deze maakten de hype nooit echt waar. Het was dus wachten op een game die goed in elkaar zit en de juiste dosis Star Wars elementen bevat om het leuk te maken voor de fans. Star Wars Jedi: Fallen Order is voor veel fans de game waar ze al die jaren op hebben gewacht. Lees hier onze recensie voor de PS4 van deze game.

Het verhaal van Star Wars Jedi: Fallen Order draait om Cal Kestis. Hij overleeft de Jedi Purge als Padawan. Hij probeert zijn krachten te verhullen maar al snel wordt dit ontdekt door The Empire en moet hij zijn krachten juist ontwikkelen om te overleven. In het spel langzaam groei je als speler met Cal tot een Jedi Knight. Daarbij ga je naar verschillende planeten om de Jedi Order nieuw leven in te blazen. Dat betekent ook dat je telkens andere vijanden tegenkomt. Dit zorgt ervoor dat het spel niet in herhaling treedt. Elke vijand moet je op een andere manier aanpakken en dat zorgt ervoor dat het een uitdaging blijft. Zo kom je niet alleen veel Stormtroopers tegen maar ook allemaal andere wezens zoals gruwelijke spinnen.

Star Wars Jedi: Fallen Order

Een van de leukste dingen voor de fans is het vechten met een lightsaber. Dit is heel mooi weergegeven en het is daarom elke keer weer leuk als je een vijand tegenkomt. Een van de andere leuke dingen is dat je met the Force kunt spelen, bijvoorbeeld door tijd stil te zetten. Wat de game tot een echte uitdaging maakt, is dat het zeker niet makkelijk is. Het vechten is moeilijk en moet je net als Cal echt gaandeweg leren doen.

Star Wars Jedi: Fallen Order

Waar spelen in de normal- modus bij de meeste spellen toch wel een eitje is en de hard- levels de echte uitdaging vormen, is dat in deze game niet het geval. De normal- modus is echt moeilijk! Het is dus niet gek om hem op easy te zetten om het spel de eerste keer te spelen. Maar dat is zeker geen minpunt. Het is juist fijn een keer een game te hebben waarbij je niet door alles heen walst. Het is allemaal te doen, maar je moet er wel (net als Cal) de tijd in steken. Neem ook de tijd om de plekken waar je komt te verkennen. Hoewel het duidelijk is hoe je van a naar b moet komen, zitten er overal leuke extraatjes verborgen die je weer verder kunnen helpen. Bovendien zien de omgevingen er ook gewoon mooi uit dus een beetje verkennen, is geen straf.

Star Wars Jedi: Fallen Order

Voor de fans van de films zijn er allemaal leuke dingen die je herkent. Het bevat ook een soundtrack en het is allemaal heel mooi vormgegeven. Enige minpuntje is dat de gameplay niet altijd even strak is, waardoor je veel dingen soms een aantal keer moet doen om te lukken. Dat is natuurlijk op dat moment erg frustrerend maar uiteindelijk lukt het altijd wel en vergeet je die irritante momentjes weer. Star Wars Jedi: Fallen Order is een echte aanrader voor meer dan alleen de Star Wars- fans. Maar voor wie houdt van de franchise zal dit echt ontzettend tof vinden.