DVD Recensie: ‘Killing Eve’ seizoen 2

seizoen 2 Killing Eve

Het eerste seizoen van Killing Eve werd overal jubelend ontvangen. De critici waren het erover eens dat dit een van de beste nieuwe series was en over de hele wereld trok het veel kijkers. Fans zouden dus sowieso de eerste aflevering willen zien van het vervolg. Maar zou het daarna de hoge verwachtingen die waren ontstaan door het eerste seizoen kunnen waarmaken? Lees hier wat wij ervan vonden in de recensie van de DVD van Killing Eve seizoen 2.

In het eerste seizoen zagen we hoe MI6-medewerkster Eve (Sandra Oh) en psychopathische huurmoordenares Villanelle (Jodie Comer) door elkaar geobsedeerd raken. Na hun bijna dodelijke confrontatie aan het einde van het eerste seizoen gaan ze in het tweede seizoen ieder hun eigen weg. Maar natuurlijk duurt het niet lang voordat hun paden weer kruisen aangezien de obsessie met elkaar er niet minder op is geworden. En er is ook nog eens een nieuwe seriemoordenaar actief. En dit vormt voor zowel Eve als Villanelle een gevaar.

Killing Eve seizoen 2

Sandra Oh en Jodie Comer zijn weer in topvorm in het tweede seizoen. Hun chemie is er niet minder op geworden in het tweede seizoen. Hun personages blijven heerlijk om naar te kijken. Vooral Comer steelt weer de show met Villanelle van haar cynische oneliners tot haar uitbundige outfits. Eigenlijk is de hele cast erg goed maar zijn Oh en Comer zo opvallend dat de rest naar de achtergrond verdwijnt.

Killing Eve seizoen 2

In het tweede seizoen is ook de humor weer scherp. Net als in het eerste seizoen weet het de serie de juiste balans te vinden tussen de humor en de spanning. Hierdoor is het zowel leuk als spannend om naar te kijken. Die mengeling maakt Killing Eve dan ook zo speciaal.

Toch (eerlijk is eerlijk) zijn er ook wat minpuntjes aan het tweede seizoen. Dit komt eigenlijk omdat het eerste seizoen zo geweldig was, dat je het daarmee vergelijkt. De serie heeft de lat dus eigenlijk te hoog gelegd voor zichzelf. Want waar de spanning in het eerste seizoen kwam door de manier waarop Villanelle en Eve om elkaar heen cirkelden, is dat er nu een beetje af als ze moeten samenwerken. Daarmee is de onderlinge spanning die er was, ook wat minder geworden. Daarnaast hebben we sommige dingen al zo vaak gezien zoals de manier waarop Villanelle haar slachtoffers omlegd, dat het niet meer dezelfde impact heeft op je als kijker. Dat is natuurlijk logisch, maar helaas is het hierdoor in het nieuwe seizoen iets minder fris en ietsje meer voorspelbaar.

Killing Eve seizoen 2

Maar dat betekent niet dat je als fan niet van dit vervolg zal genieten. Integendeel, het is een serie die je makkelijk achter elkaar wegkijkt. En ook aan het einde blijft het naar meer smaken. Er mag wat ons betreft dus zeker nog een derde seizoen komen. Dat is inmiddels ook al aangekondigd. We kunnen als Killing Eve- fans dus weer even vooruit.

Killing Eve seizoen 2 is nu verkrijgbaar op DVD.

Beeld: BBC America