DVD recensie: Will & Grace The Revival

Will & Grace The Revival

Het heeft even geduurd maar Will, Grace, Karen en Jack zijn weer terug van weggeweest. En hoe! Het eerste seizoen van Will & Grace The Revival was een enorm succes en voor wie de afleveringen allemaal (nog een keer) achter elkaar wil kijken is nu de DVD uitgekomen. Wij namen deze onder de loep!

Als je denkt dat je even moet inkomen, heeft het mis. De eerste aflevering begint meteen vlijmscherp. En er mag tien jaar tussen hebben gezeten, het bruggetje om toch op de oude voet verder te gaan is zo gemaakt; Grace en haar man liggen in scheiding, en bij wie kan ze dan beter terecht dan bij Will? Dus zijn we weer in dezelfde situatie beland als vroeger waarbij Jack en Karen de aanvullende personages vormen. Voor het gemak wordt wel even genegeerd wat er allemaal in de allerlaatste aflevering gebeurde, toen iedereen zijn happy end kreeg. Maar dat zal niemand erg vinden bij een serie als deze die vooral gericht is op licht vermaak.

Wat opvalt in vergelijking met de vroegere afleveringen is dat er nu meer aandacht is voor het huidige politieke klimaat in Amerika. Vroeger was dat niet zo sterk aanwezig maar de eerste afleveringen zitten vol grappen die daarop doelen. Na een paar afleveringen neemt dit weer af.

Will & Grace The Revival

Verder is het eigenlijk als vanouds. De afleveringen zijn goed geschreven en Jack en Karen vormen een nog even hysterisch en over de top duo. De vier samen hebben nog altijd dezelfde chemie. Net als de herhalingen die nu op tv zijn, vormen de afleveringen los gewoon kijkvermaak, maar kan je ook een heel seizoen kijken voor de grotere verhaallijnen. De DVD bevat ook een paar leuke extra’s voor de fans zoals Reuniting the Team en Back to the Beginning. Natuurlijk mogen de bloopers ook niet ontbreken.

Will & Grace The Revival

Hoewel je misschien vooraf zou denken dat Will & Grace zijn beste tijd heeft gehad, is dit gelukkig niet het geval. Juist de tien jaar ertussen heeft gezorgd voor nieuwe invalshoeken zoals hoe het is om te daten als je een dagje ouder bent. En hoe is daten als je als twintiger gewoon naar de kroeg ging en het nu vooral online moet vinden. De veranderingen die in de afgelopen tien jaar allemaal hebben plaats gevonden zorgen er juist voor dat het fris oogt. Niet gek dat er opnieuw een seizoen is besteld en we dus waarschijnlijk nog lang mogen genieten van nieuwe afleveringen!

Beeld: NBC Universal