DVD Recensie: Chicago Med seizoen 3

Chicago Med seizoen 3

Seizoen 2 van Chicago Med eindigde met een flinke cliffhanger waarbij onder meer Dr. Charles was neergeschoten. Met de release op DVD was het tijd om te kijken hoe het derde seizoen verder zou gaan en of deze derde serie binnen het Chicago- universum van hetzelfde niveau is als de eerste twee seizoenen.

Ziekenhuizen vormen voor veel series een spannende achtergrond. Niet gek; leven en dood ligt hier dicht bij elkaar en de mensen die er werken moeten dagelijks samen stressvolle situaties oplossen. Met Chicago Med kreeg de Chicago- reeks series er een ziekenhuisserie bij. En dat was een succes. De eerste seizoenen waren meteen goed en keken lekker weg. Het derde seizoen gaat eigenlijk gewoon door op dezelfde manier.

Chicago Med

Het derde seizoen van Chicago Med begint ermee dat dokter Charles wordt gevonden. Daarna maken we een sprong en zien we hoe zich voorbereidt om te getuigen tegen de man die hem een paar maanden eerder neerschoot. Robin wordt ontslagen uit het revalidatiecentrum, maar dokter Rhodes maakt zich zorgen over haar gedrag. Verder gaat dokter Manning na een tijdje er tussenuit weer terug aan het werk.

Wat wel anders is dan de eerste seizoenen is de nadruk op het liefdesleven van de artsen. Waar er eerst meer aandacht was voor speciale operaties en de verhalen van de patiënten die de revue passeerden, zien we nu meer verhaallijnen rond de romances tussen de artsen. Eerder was dit meer op de achtergrond. Het is niet storend maar het evenwicht moet niet nog meer die kant op verschuiven. Juist het spannende element in sommige afleveringen maakt de serie leuk en net even anders.

Chicago Med

Verder kijkt seizoen 3 ook weer even lekker weg. Ook als je de afleveringen op FOX al voorbij hebt zien komen, is het een serie die je na een tijdje gewoon weer kan kijken. Een aanrader dus voor de liefhebbers om aan te schaffen zodat je dit seizoen zonder onderbrekingen en te hoeven wachten kan bingen.