Blu-ray recensie: ‘Chicago Fire’ seizoen 6

Chicago Fire seizoen 6

We zitten alweer in het zesde seizoen van Chicago Fire, stiekem toch wel de favoriet van velen als het aankomt op de Chicago series van Dick Wolf. Het vorige seizoen eindigde met een enorme cliffhanger dus natuurlijk was het de vraag voor Chicago Fire seizoen 6; gaan alle brandweerlieden het zesde seizoen wel halen?

SPOILER ALERT

Het einde van seizoen 5 was mega spannend en een van de betere seizoensfinales. Matt Casey, Christopher Herrmann, Kelly Severide, Mouch (min of meer de helft van alle personages in de serie) zitten vast in een warenhuis dat in brand staat. Mouch krijgt terwijl ze daar zitten ook nog eens een hartaanval. Wie de promo’s keek in de tussentijd zou ervan uit gaan dat iemand van hen het loodje ging leggen. Maar de makers hebben ons weten te foppen, want al deze personages weten op het nippertje te ontkomen.

Chicago Fire seizoen 6

Maar dat betekent niet dat daarmee deze brand tot het verleden behoort. In de aflevering die volgt, zien we hoe de personages omgaan met de nasleep van de brand. Daarna is het business as usual met verschillende branden over de loop van de afleveringen. Eigenlijk wordt het pas weer echt spannend halverwege voor de mid season finale.

Chicago Fire seizoen 6

Ook dit seizoen eindigt weer met een spannend tweeluik. Er gebeurt een heleboel (baby drama, moord, een nieuwe Chief) en dat allemaal in twee uur. Het legt daarmee de basis voor het volgende seizoen. Wel is het te hopen dat de verhaallijn rond Chief Grissom snel wordt afgerond. Soms heb je personages die zo eendimensionaal slecht zijn, dat het een beetje overdreven wordt om naar te kijken. Dat is hier ook het geval.

Chicago Fire seizoen 6

Met seizoen 6 laat Chicago Fire opnieuw zien waarom deze de fan favourite is onder de Chicago series. Het bevat spanning maar je leert ook de personages steeds beter kennen. Het is deze combinatie die ook zo een succes heeft gemaakt van Law and Order SVU van Dick Wolf. Extra leuk is het feit dat de series van Wolf ook crossovers toelaten. Ook op deze Blu-ray staat er eentje. Voor wie benieuwd is naar de andere series vormt dit een mooie gelegenheid om daar ook in te springen en die serie te volgen.

Voorlopig lijkt er geen einde aan het succes van deze serie te komen. Kom maar op met seizoen 7!

Beeld: NBC